Trening Psychologia Odżywianie
Ćwiczenia siłoweTrening

Trenuje kulturystykę by być kaleką

21 komentarze - potrzebujesz kilku minut na lekturę tego posta

Autor

Maciej Krysiak

Autor: Maciej Krysiak Trener personalny

Przypomnij sobie jakiegoś kulturystę. Prawdziwego kulturystę. Przywołaj w wyobraźni jego obraz. Kogo widzisz? Ja widzę kalekę. Widzę wielkiego faceta, który robi wszystko, aby być jeszcze większy. Napawa się swoim rozmiarem. Wielkie ręce, wielkie uda. A wewnątrz słabość. Małość.

Dzisiejszy kulturysta stroni od wysiłku. Dużo odpoczywa, jeszcze więcej przeżuwa. Niewiele trenuje. Stara się bardzo, aby się nie przetrenować. Aby wszystko było poukładane i zaplanowane.

I po co to wszystko? Aby być DUUUŻYM. A po co mu to? Bo jest mały. W środku jest mały, więc na zewnątrz musi być duży.

Jesteś duży i leniwy, to zajmij się pakowaniem. Zapomnisz jak się biega. Zapomnisz jak się skacze. Pływanie będzie trudne. Za to wyciśniesz 150, a w rączce będzie 47. Uda urosną Ci do takich rozmiarów, że latem będziesz miał odparzenia w kroku od wzajemnego pocierania nóżki o nóżkę. To dobra droga. Może nawet najlepsza. Aby być kaleką.

muscle-beach-boysKiedyś było inaczej. Znowu jestem zwykłym przeżuwaczem historii. Kilkadziesiąt lat wstecz, kulturystyka była domeną słabych i małych. Ci którzy byli obijani, którzy byli ofiarami losu, dźwigali żelastwo. Podnosili i marzyli. Później znowu marzyli i podnosili. Raz za razem. Marzyli o dużych i silnych mięśniach. Marzyli o zgrabnych sylwetkach. Chcieli aby ich ciała opowiadały historię tego jak trenowali i ile kilogramów podnieśli. Liczyła się proporcjonalna sylwetka i sprawność. Oprócz dźwigania ciężarów, biegali, pływali, skakali i pracowali. Zawsze wykonywali ćwiczenia gimnastyczne. Podnosili ciężar własnego ciała.

Jedli nie za dużo, bo jedzenia było mniej. Wypoczynku też nie było w nadmiarze, bo pracy było dużo.  Szczególnie tej fizycznej. Tacy byli kiedyś kulturyści. Sprawni i proporcjonalni. Silni i zdrowi. Później nadeszły czasy Arnolda. Austriak był pierwszym kulturystą, który rozbudził wyobraźnię o „kupie mięsa”.  On jednak był szlachetną „kupą mięsa”. Jego treningi były długie i ciężkie. O różnych zakresach powtórzeń. Ciało wyglądało jak odlane z brązu. Później zaatakowali jego następcy. Coraz więksi i więksi. Coraz bardziej okaleczeni. Do granic możliwości.

Poskładaj to wszystko w jedną całość. Stan sprzed kilkudziesięciu lat, to kulturyści mniejsi, sprawniejsi i silniejsi. Stan obecny, to ogromni faceci, którzy dużo jedzą, dużo śpią i mało trenują. Kulturystyka wczorajsza budowała umięśnione i sprawne ciała. Kulturystyka dzisiejsza buduje ogromne mięśnie. Znajdź dzisiejszego kulturystę, który robi pompki. Jeśli go znajdziesz, uściśnij dłoń bo będzie wyjątkiem. Reszta to kaleki.

Trenuj i żyj odpowiedzialnie.

Znaczniki

masa mięśniowatrening
Maciej Krysiak

Autor

Maciej Krysiak - trener personalny

Tutaj Maciej wyśle na maila tekst, który ma się tutaj znajdować.

Tutaj Maciej wyśle na maila tekst, który ma się tutaj znajdować.

Czytaj więcej

trening w czasie koronawirusa
odpornośćtrener

Treningi warto robić zawsze nawet wtedy gdy dookoła szaleje epidemia. Zyska dzięki temu ciało, umysł i układ odpornościowy. Ruszaj do przodu i eliminuj przeszkody.

sukcestreningumysł

Każdy może zapodziać motywację do ćwiczeń. Celowo piszę zapodziać, bo łatwo można ją odnaleźć. Dużo trudniej będzie gdy ją stracisz.

efektytrener

Czekasz na pierwsze efekty treningów personalnych ? Chcesz aby pojawiły się jak najszybciej ? Dowiedz się kiedy spełnią się Twoje oczekiwania.

dietysiłasukces

Pierwszy trening to początek relacji trener-klient. Taki trening jest wymagający dla obu stron, bo jesteście się nie znacie. Jak sobie pomóc ?

dietymetabolizm

Podsumowanie: Dieta bogata w polifenole bardzo korzystnie wpływa na zdrowie. Skala Orac to spis produktów bogatych w polifenole. Jeśli będziesz zjadał warzywa, owoce i przyprawy

dziecko
diety

Podsumowanie: Polskie dzieci tyją jak żadne inne w Europie. Jak możemy im pomóc ?Czy potrzebna jest strategia globalna czy lokalna ? Co możesz zrobić w

warzywa
dietydługowieczność

Jeśli nie możesz stosować postu przerywanego, a korzyści z jego stosowania umykają Ci bokiem jest alternatywa. Niektórzy ludzie z różnych przyczyn nie chcą lub nie

laboratorium
mózgumysł

Czy możliwe jest, że zwyczajny trening fizyczny uczyni Cię bardziej wytrwałym? Zastanówmy się przez chwilę ,czy możliwe jest że uprawianie sportu daje Ci szansę aby

motywacjatrener

Podsumowanie: Trener personalny powinien być jak najbardziej motywujący dla swojego klienta.  Bywają dni gdy jest to trudne zadanie tym niemniej wiele zależy od Ciebie i

Możliwość komentowania jest wyłączona.