Trening Psychologia Odżywianie
Suplementy

Gotu kola naprawdę daje radę

21 komentarze - potrzebujesz kilku minut na lekturę tego posta

Autor

Maciej Krysiak

Autor: Maciej Krysiak Trener personalny

Od bardzo dawna lubię korzystać z dobrodziejstw ziół w suplementacji treningowej. W tym temacie wykazuję znaczną wrażliwość na działanie roślin, więc zawsze chętnie korzystam z dobrodziejstw natury. Dzisiejszym bohaterem mojego postu jest Gotu kola. Prawidłowa nazwa opisywanej rośliny to Wąkrota azjatycka.  Zielona roślinka rośnie naturalnie  w obszarze zgodnym z nazewnictwem. Obecnie hodowana jest wszędzie tam, gdzie zechce rosnąć, bo rynek światowy pożąda produktów, które dają efekty takie jak Gotu kola. W wielu miejscach możecie przeczytać  co dokładnie wchodzi w skład substancji aktywnych tej rośliny (między innymi azjakozydy), ja skupię się przede wszystkim na działaniu.

Zacznę od tego, że Wąkrota uznawana jest za adaptogen. To moja preferowana kategoria roślinna, bowiem adaptogeny  pozytywnie wpływają  na całościowe funkcjonowanie ludzkiego organizmu (przykładem jest Żeń-szeń). Oczywiście każda roślina nazywana adaptogenem, ma określony profil skuteczności. W przypadku Gotu koli  jest to oddziaływanie  na układ nerwowy. Jest to wpływ pobudzający, neurotwórczy oraz neuroprotekcyjny. Byłem bardzo zadowolony z efektów jakie dawała mi ta mała roślinka, dlatego chętnie dzielę się z Wami moimi doświadczeniami.

Jak stosowałem to sprytne ziółko? Wrzucałem do garnuszka ze świeżo przegotowaną wodą (około szklanka wody) odważony 1 gram ziela Wąkroty  i parzyłem przez 20-30 min. Następnie przelewałem przez sitko do kubeczka i wypijałem. Smak naparu jest ziołowy, trudno znaleźć jakąś dominującą nutę smakową. Pół godziny później zdecydowanie poprawiała się moja koncentracja, miałem spory słowotok i chęć działania. Efekt utrzymywał się na stałym poziomie przez 3-4 godziny. Co ważne zarówno wejście w stan pobudzenia jak i zejście z niego odbywało się niezauważenie.  W moim przypadku skuteczność naparu była bardzo duża, bez wątpliwości daję 5 na 6 punktów.

 

Znaczniki

adaptogenyodpornośćrecenzjeregeneracjaumysł
Maciej Krysiak

Autor

Maciej Krysiak - trener personalny

Tutaj Maciej wyśle na maila tekst, który ma się tutaj znajdować.

Tutaj Maciej wyśle na maila tekst, który ma się tutaj znajdować.

Czytaj więcej

trening w czasie koronawirusa
odpornośćtrener

Treningi warto robić zawsze nawet wtedy gdy dookoła szaleje epidemia. Zyska dzięki temu ciało, umysł i układ odpornościowy. Ruszaj do przodu i eliminuj przeszkody.

sukcestreningumysł

Każdy może zapodziać motywację do ćwiczeń. Celowo piszę zapodziać, bo łatwo można ją odnaleźć. Dużo trudniej będzie gdy ją stracisz.

efektytrener

Czekasz na pierwsze efekty treningów personalnych ? Chcesz aby pojawiły się jak najszybciej ? Dowiedz się kiedy spełnią się Twoje oczekiwania.

dietysiłasukces

Pierwszy trening to początek relacji trener-klient. Taki trening jest wymagający dla obu stron, bo jesteście się nie znacie. Jak sobie pomóc ?

dietymetabolizm

Podsumowanie: Dieta bogata w polifenole bardzo korzystnie wpływa na zdrowie. Skala Orac to spis produktów bogatych w polifenole. Jeśli będziesz zjadał warzywa, owoce i przyprawy

dziecko
diety

Podsumowanie: Polskie dzieci tyją jak żadne inne w Europie. Jak możemy im pomóc ?Czy potrzebna jest strategia globalna czy lokalna ? Co możesz zrobić w

warzywa
dietydługowieczność

Jeśli nie możesz stosować postu przerywanego, a korzyści z jego stosowania umykają Ci bokiem jest alternatywa. Niektórzy ludzie z różnych przyczyn nie chcą lub nie

laboratorium
mózgumysł

Czy możliwe jest, że zwyczajny trening fizyczny uczyni Cię bardziej wytrwałym? Zastanówmy się przez chwilę ,czy możliwe jest że uprawianie sportu daje Ci szansę aby

motywacjatrener

Podsumowanie: Trener personalny powinien być jak najbardziej motywujący dla swojego klienta.  Bywają dni gdy jest to trudne zadanie tym niemniej wiele zależy od Ciebie i

Możliwość komentowania jest wyłączona.